Whiplash ... Rozhovory ... Rozhovory
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16415 x
CALES
22.10.2006 | 13895 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13418 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13324 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13309 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34318 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14350 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14198 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14186 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13893 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17469 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17431 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15711 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14652 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 235
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
ASCENDANCY




ASCENDANCY je česká progresivní power metalová kapela. Její založení se datuje k začátku roku 2009. Skupinu založil kytarista a tehdejší člen kapely Abstract Essence Libor Kukula, jež se rozhodl vydat jiným hudebním směrem. Jeho cílem bylo dělat moderní metalovou hudbu založenou na úderných kytarových riffech, silných melodiích a hudební pestrosti. Původně se mělo jednat o čistě kytarovou muziku, postupem času však došlo k obohacení skladeb přidáním klávesových partů. Na jaře roku 2009 zveřejňuje kapela své demonahrávky na hudebním portálu Bandzone. Tyto nahrávky si překvapivě rychle našly své posluchače a v té době ještě neúplná kapela dostává první koncertní nabídky. Po jejich odehrání se kapela vrhá do natáčení prvního CD, které nese název The Primacy Of Reason. Deska vychází v listopadu roku 2009 a skupina začíná chystat své první turné, na které vyráží koncem února 2010. Turné obsahující původně 9 koncertů se díky nabídkám pořadatelů nakonec rozrůstá na 15 zastávek po celé ČR. Skupina Ascendancy se také zúčastňuje soutěže Metalgate Massacre, kde postupuje až do finále na kterém hraje po boku německých Equilibrium a umisťuje se na skvělém třetím místě. Přichází také nabídky zahrát si po boku zpěváka Iron Maiden Blaze Bayleyho nebo na nově vzniklém Hardrocker Festu.O veškerém kolotoči kolem Ascendancy jsem si povídala s kytaristou a mozkem kapely Liborem Kukulou…

W. První otázka směřuje k tvému ukončení činnosti v kapele AE, co bylo vlastně důvodem tvého odchodu?

To bylo několik faktorů. Rozcházeli jsme se v názorech a na druhou stranu já chtěl často řešit věci po svém a nedával jsem ostatním prostor, tak jsem se rozhodl učinit krok jiným směrem.

W:V době kdy jsi opouštěl AE měl si už v hlavě že založíš kapelu novou?

V době kdy jsem opouštěl AE tak byly Ascendancy už na světě. Původně jako boční projekt, který mě však postupně pohltil natolik, že jsem mu chtěl věnovat veškerý čas. Já muzikou žiju každý den a asi bych jen tak nemohl přestat.

W:Co bylo první kapela nebo muzika,myslím tím jestli byla první hotová muzika a až následně si hledal spoluhráče do týmu?

První byla muzika, ale zároveň jsem si chtěl zkusit zahrát s lidmi, které už jsem znal např. původní basista Pavel Paragán Amiridis, kterému jsem se ozval jako prvnímu.

W: Bylo těžké najít k sobě vhodné spoluhráče, měl si představu jací mají být, co mají splňovat za požadavky?Určitě si měl jisté nároky…

Můj požadavek byl dobří hráči, co makají na svůj nástroj a byli by ochotni pracovat pod mým vedením a dělat takovou muziku. Měl jsem nakonec na lidi velké štěstí a utvořila se i dobrá parta, což je věc, která je nadmíru důležitá a kterou jsem původně přehlížel.

W: Nyní nám tedy představ aktuální sestavu Ascendancy a proč volba padla právě na tyto muzikanty?

Tak na postu zpěváka je Ivan Jakubo, který je můj kamarád už delší dobu. Líbila se mi jeho barva hlasu, tak jsem ho oslovil. Navíc má zápal pro věc jak nikdo. Na bicí hraje Oldřich Olsson Sušil, který je vynikající bubeník a hudebně si naprosto sedíme. Jeho styl hraní dle mého tvoří 60 procent zvuku Ascendancy. Na klávesy máme krásnou virtuozku Sabinu Břeskou. Původně jsem nechtěl klávesy, jenže Sabině málokdo odolá a navíc si můžu hudebně vymýšlet co se mi zlíbí, a vím, že ona to zahraje. Na base se nám ustálil nejnovějsí člen Ivo Plugin Pluháček, který nás pojí dohromady nejen, co se týče zvuku, ale i co se týče dobré nálady na koncertech. A musím taky vzpomenout nehrajícího kapitána managera Pavla Vaculíka, bez kterého bysme se už neobešli.

W: První nahrávku Ascendancy, jste vhodili na hudební svět záhy po vzniku kapely, znamená to tedy, že veškerá hudba je z tvého pera?

Hudbu jsem sice napsal já, ale například bicí měl v režii Olsson a některé zásadní zpěvové linky si složil Ivan taky sám.

W: Jaké byly ohlasy na tuto nahrávku?

Velice kladné, což nás potěšilo.

W: Toto mini cd(či jak to nazvat?) bylo dle mého názoru velmi vydařené, bylo pro vás těžké skládat věci na první oficiální cd? Myslím, že laťku jste si hodili proklatě vysoko...

Těžké to nebylo. Skládání je zábava a laťky se nastavují, proto aby se překonávaly. Na nové desce bylo spíš složité tempo s kterou jsme ji dělali.

W: CD Out Of Knowhere vyšlo letos na jaře, je muzika opět výlučně tvoje práce a nebo se do skládání zapojili i ostatní členové kapely?

Pracovali jsme na muzice stejně jak předtím. Ja složím písničku, která už je skoro hotová a každý si dobrousí svůj nástroj. Např. Olsson tím dokaže změnit výraz písniček k mnohonásobně lepšímu výsledku. Postupně jsme zjistili, že takový styl práce je pro nás nejlepší.

W: Na desce máte spoustu hostů, můžeš k nim něco říct?

Konkrétně dva Tom Englunda zpěváka švedských Evergrey a Marca Sfogliho italského kytaristu, který se objevuje na sólových deskách členů Dream Theater.

W: Proč volba padla zrovna na tyto hudebníky a v čem si myslíš, že byl jejich přínos?

Jsou to naše vzory, tudíž nám to udělalo obrovskou radost a další přínos byl větší zviditelnění desky.

W:Jak probíhalo celkově natáčení celé desky?

Desku jsme točili opět partyzanským způsobem ve zkušebně, doma a ve studiu Pro-Marts na Vsetíně.

W: CD jste si vydali sami nebo to byla spolupráce s někým? Nenašel se vhodný vydavatel nebo jste nezkoušeli nikoho a rovnou jste svadili na sebe?

Desku jsme se snažili poslat vydavatelům až po nahrání. Dostali jsme od některých zpětnou vazbu co zlepšit a nakonec jsme desku vydali sami.

W: představ nám vaši desku, co vlastně na ní hudební fanoušek najde?

Nová deska je koncepční s katastrofickým příběhem o zániku lidsta a proto i hudba je pompeznější a místy rozvitější než na EP.

W: S jakými ohlasy jste se na vaši desku setkali z řad fanoušků i odborné kritiky?

Ohlasy jsou opět kladné ale vždycky je co zlepšovat.

W: Produkce a konečného mixu ses ujal ty sám, bylo to z nouze (ušetřit peníze) nebo si nevěřil nikomu jinému a nechtěl vložit do cizích rukou váš výtvor?

Oboje. Zvučením se zabývám už dlouho, proto jsem na tom chtěl pracovat sám a tím pádem jsme mohli použít peněžní prostředky jinde.

W: Vím, že Out Of Knowhere nebyla tvá první producentská práce. Můžeš nám představit i jiné desky na kterých ses podílel co by producent?

Pracoval jsem na nahrávkách mých předchozích kapel Wilderness a Abstract Essence. Dále jsem spolupracoval na mixech kapel Bastardo Dentro a nejnověji Flowerwhile.

W: Zřizuješ si své vlastní nahrávací studio (mimochodem nese název Soundtormentor)můžeš nám prozradit v jakém stádiu se právě nachází?

Studio je již hotové a snažím se ho rozjet a uvést v podvědomí.

W: Můžeš zveřejnit nějaké vybavení svého království?

Jako DAW používám Reaper a Pro Tools 9. Mix mám Presonus StudioLive. Monitory M-Audio DSM3. Mikrofony Audix, Rode, Shure …

W: Peter Tagtren, věhlasný producent a jediný majitel stejně věhlasného studia Abyss, řekl, že si můžeš nakoupit drahou mechaniku a naštudovat ovládání z manuálu, ale stejně je ti to k ničemu (mluví o kapelách které si nahrávají desky sami doma) pokud chceš dobrý zvuk, protože kvalitní zvuk dělá hlavně dobrý producent a jeho dobré uši a léta praxe, zkušeností. Sdílíš taktéž jeho názor?

Jeho názor sdílím. Výsledný zvuk dělají hlavně zkušenosti a léta zkoušení a práce. Dobrým vybavením člověk může dosahnout lepších výsledků, ale pokud mu stoprocentně rozumí. Hlavní je si uvědomit, že k dobrému zvuku vede řetězec propojených věcí jako je samotný song, jeho aranž, to jak zvládá muzikant své řemeslo ve studiu, vybavení, mix, mastering. Nic by se nemělo zanedbat. Producent má na práci toto sledovat a kapelu směřovat správným směrem už od začátku a snažit se dát kapele nadhled, který ona sama nemůže mít. Na druhou stranu hodně kapel co si nahrávají desky sami doma, se to naučí a stanou se z nich ti producenti se zkušenostmi. Důležité je makat. Zářným příkladem jsou Periphery.

W: Kam až v této práci sahají tvé ambice? Chceš se také jednou stát věhlasným a vyhledávaným producentem a majitelem svého studia?

Jasně že chci, ale cesta je dlouhá.

W: Chodíš na koncerty sbírat zkušenosti a sledovat kapely mimo koncertů s Ascendancy?

No abych se přiznal moc ne. Chodím teď jen na slavné kapely.

W: Oslovují tě kapely a nebo si sám vyhledáváš zajímavé kapely se kterýma bys chtěl spolupracovat?

Snažím se získat kapely a nabízet své služby. Občas mě lidi doporučí a občas osloví někdo sám, ale zatím je to víceméně z okruhu kamarádů co mě znají.

W: Čeká tě v nejbližší době nějaká producentská práce?

Pracujeme na nové desce s Abstract Essence a měl bych se podílet i na novém počinu Dievision.

W: Skočíme opět k Ascendancy. Po vydání desky jste se vrhli do několika měsíčního turné po boku legendy české scény Arakain. Čí to byl nápad jet turné zrovna s Arakainem a jak jste se k nim vlastně dostali?

Tento nápad dostal manager Pavel a zpěvák Ivan a ti ho také z největší části realizovali. Pavel oslovil managera Arakainu a ten se mu ozval zpět, že by to bylo možné a jeli jsme.

W: Jak turné probíhalo a jaké jsou zážitky?

Zážitků je strašně moc, to by bylo na několik stránek. Největší zážitek je zkamarádění se s Arakainem. Turné probíhalo skvěle a nad naše očekávání.

W: Co pro vás začínající undergroundovou kapelu znamenalo turné s velkou kapelou na velkých podiích?

Turné bylo hlavně vynikající zkušeností a zkouškou jestli dokažeme hrát tolik koncertů, jestli se nepozabíjíme, když spolu budem často. Prostě taková zkouška jestli bysme mohli být někdy velkou kapelou.

W: Jaká je Arakain kapela mimo podium?

Perfektní. Jsou přátelští a vtipní a to nejenom kapela, ale i jejich manager, technici a zvukař. Nemám jim co vytknout.

W: Zvedlo vám toto turné prestiž a nakoplo sebedůvěrou do dalšího fungování?

Určite ano.

W: Mnoho kapel může po této zkušenosti usnout na vavřínech(čekají že se teď o ně pořadatelé poperou) a nebo se jim zvednou nosy nahoru (joo to jsme mi , jeli jsme tour s Arakain). Jak je to u vás?

My se tohoto snažíme vyvarovat a držet se na zemi. Sanžíme se oslovovat pořadatele sami. Naším cílem je teď odehrát co nejvíc festivalů příští rok.

W: Řešíte image než vylezete na podium a nebo je vám to fuk co máte na sobě?

No snažíme se to občas řešit a poslední dobou se dokonce už i dohodnem.

W: Myslíš si že pódiová prezentace ve fungování kapely je důležitá a živé hraní je základ úspěchu a získávání fanoušků?

Pódiová prezentace je velice důležitá. Kapela musí umět strhnout ať už svou hudbou nebo předvedenou show. Toto je jedna z věcí, na které se budeme snažit zapracovat i my.

W: Co čeká Ascendancy v nejbližší době?

V nejbližší době představíme singl a budeme pracovat nové desce. K singlu by se měl objevit i videoklip.

W: Co by si chtěl ještě říct a já se nezeptala? Poslední slova patří tobě……
Dík za rozhovor a hodně štěstí.


Taky děkuji.

Diskografie
The Primacy Of Reason (2009)

The Primacy Of Reason je EP z listopadu roku 2009 a zároveň první studiový počin kapely. CD bylo natáčeno v domácích podmínkách od května do srpna 2009 za spolupráce Petra Luxe (Paladran), Dejana Petkoviče (YBCA). O mix a mastering se postaral Libor Kukula.


zpět
Rozhovor přečten: 3237x         Autor: Martina Kurtinová