Whiplash ... Rozhovory ... Rozhovory
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16418 x
CALES
22.10.2006 | 13897 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13421 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13327 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13311 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34321 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14352 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14202 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14189 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13897 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17472 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17437 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15713 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14656 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 235
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
NECROCOCK
kultovní postava české metalové scény



     Vpravdě kultovní postava české metalové scény, Tomáš „Necrocock Kohout (ex-Master´s Hammer, nyní Kaviar Kavalier, NECROCOCK) je nefalšovaně renesančním člověkem moderní doby. Jak by se do současnosti ani nehodil. Šíře jeho zájmů je totiž ohromující…hudebník, skladatel, zpěvák, sběratel, sexturista, tenista, mykolog,…atd., však se to za chvíli dočtete sami. Tom Kohout se naposledy prezentoval pod svým pseudonymem NECROCOCK skvěle pochmurným dílkem „Praktiky pohřebních ústavů“. A právě z tohoto popudu vzniklo následující povídání… Nuže Mistře, pojďme na to!

Ave pohřební příteli! Doufám, že jsi si užil dnešní odpolední procházku po rozptylové louce a máš čas na čtenáře WHIPLASHe, kteří by se jistě rádi dozvěděli něco více o Tvé „novince“. Když už jsme to nakousnuli: stejnojmenné demo vyšlo kdysi strrrrašlivě dávno. Snad ještě v dobách Master´s Hammer – nebo se mýlím?

Ave přátelé. Ano, je to svatá pravda. Ještě tam v těch dobách. Vše to vysvětluji na video bonusu,které je součástí onoho CD. Mám to tedy říct znovu? No tak jo. Někde to mam napsaný, tak to sem jen překopíruji. Moment. Asi před dvěmi lety,jsem ležel doma, snad s nějakou infekcí, nudil jsem se a někde jsem vyštrachal v prachu onen demáč. Po jeho poslechu jsem byl nadšen z jeho atmosféry a začalo mi být docela líto, že ten materiál skončil někde na půdě v prachu, připraven k vyhození. Hned jak jsem se uzdravil jsem koupil kytarový aparát a ve svém Studiu Y jsem ho během týdne nahrál celý znova.Byla docela dřina všechny postupy odposlouchat, ale bylo to zábavný. Doplnění efektů, basy, bicích a ostatních symfonických nástrojů a ploch byla už sranda. Na to je mé studio dobře zařízené. Zároveň jsem se snažil, aby to zvukově zapadlo do doby vzniku. Tak takhle to nějak bylo. Zároveň se při té práci ve mně opět aktivovaly nějaké ty cadaverální, mrtvolné pohnutky a já jsem opět začal jezdit před budovu soudní patologie a jen tak v zaparkovaném autě jsem pozoroval cvrkot. Pod těmito dojmy se ve mně začaly líhnout nápady na další práci s touto tématikou. Výsledkem toho jsou bonusovky…

A propós, zůstalo po členech Master´s Hammer více sólových demo-projektů? Mám pocit, že takhle plodný jsi byl snad jen ty a bubeník Valenta….

Nevzpomínám si, že by ještě někdo byl takhle plodnej. Myslím, že i Silenthell nechtěl zůstat pozadu a o něco se pokoušel, ale to je o ničem. To je k smíchu.

Ty sám jsi vydal svoje díla u Tentamen, poté u Obscene a teď u Shindy Production. Mám pocit, že chceš vyzkoušet veškerá česká vydavatelství. Čurby/Obscene o „Praktiky…“ nejevil zájem?? U tak zvrhlého? člověka mne to udivuje…

No..ano. Postupně zkouším různé firmičky, ale všechny pracují víceméně podobně. Život je příliš krátký na to, abych pořád hnil u stejného labelu. Je to stejný, jako s dovolenými. Nikdy bych nejel dvakrát na stejné místo. Anebo s priváty. Jen málokdy zopakuji stejnou holku… Ale zas tak moc na výběr toho tady není. Ještě tak 2 desky a mám to tady zmapované všechno. Ten Čurbas mne taky udivuje… Nejdřív dělal fóry, stavěl se k tomu chladně a teď pozdě „bycha honí“, a je mu to určitě líto. Ano, je to tentokrÁt Shindy, kdo je tady vítězem. Ten fóry nedělal, tak teď má to štěstí… Zachoval se ve správnou chvíli správně. Proto je to on.

Fenoménem smrti, pohřebními proprietami a atmosférou krematorií se zabývá hodně kapel – leč musím uznat, že tobě se povedlo vystihnout tuto páchnoucí atmosféru rozhodně nejlépe. A to i přesto, že tuny zahraničních skupin se mohou pyšnit lepším zvukem, vymakanějším bookletem atd. „Praktiky…“ totiž krematoriem přímo páchnou. Gratuluji a ptám se na recept…

No díky. Recept... Je to asi tím, že v tom nebyla žádná póza. Vznikalo to v době, kdy jsem byl opravdu posedlý krematoriem, pitevnami apod. Na nic jiného jsem tehdy nemyslel: pořád jsem se snažil se tam nějak vetřít… Nechat se zaměstnat, což se mi nakonec tenkrát i povedlo… Zkrátka, to upřímný vyjádření atmosféry je v hudbě (vlastně nejen v hudbě) má nejsilnější stránka.

Jak dlouho jsi strávil nahráváním „Praktik…“ a kde se toto, původně demo natáčelo…?? Studio Ivories?? Existuje ještě…??

Ivories existuje a navíc má fuhrer ještě Bombaj, kde jsou ke stažení celé „Praktiky…“ a všechny moje videoklipy - www.bombaj.cz Jak jsem to sakra u něj tenkrát nahrával? To už vůbec nevím. Vlastně vím. No to snad ani nestojí za zmínku. Jeden den jsem nahrál z voleje kytary, bez bicích a metronomu, druhej den přijel Valenta, který ty věci v živote neslyšel a také z voleje do nich naflákal stopu bicích…o tom nemá smysl vůbec mluvit. Jo takhle…tebe zajímá nové natáčení nového aktuálního CD. Tak to probíhalo v mém vlastním studiu-v sekci gummistudia Y.Točil jsem si ho úplně sám, akorát s míchačkou a masteringem mi pomohl Marcel. Dělal jsem na tom zhruba tejden a moc mne to bavilo.

Pokusil by ses ty sám definovat hudební styl, který lze na tvém posledním CD zaslechnout?

Ne. Nebudu si vymejšlet všelijak vtipné a „originální“ názvy stylů a škatulek… Je to takovej funerální, snad black metal, dělanej s důrazem na atmosféru všech těch různejch ústavů. No mám pravdu? Myslím, že mám.

Nechal ses při tvorbě „Praktik…“ inspirovat nějakou jinou kapelou? Co jsi vlastně v těch dobách poslouchal…?

Vzniklo to v době, kdy mne nejvíc uchvátil debut Paradise Lost, to mě asi dost ovlivnilo. Poslouchal jsem tehdy ještě třeba Nocturnus, Samael, PitchShifter…

Texty jsou kapitolou samou pro sebe. Kolik pohřbů jsi musel navštívit, abys mohl psát tak mrazivě morbidní texty?

Mraky pohřbů. Strávil jsem v ústavech smrti hodně času, ale většina písní a textů vznikla ještě dávno předtím. Jsou to spíš takové “dětské“ fantazie, působící na mne dnes docela legračně. To v těch dvou nových nemetalových bonusových peckách je podle mne víc mrazivosti. Jsou tak realistické a mrtvolně slaďounké, že je z nich některým lidem opravdu špatně.

Kdo vlastně jsi? Pro některé geniální blázen, pro jiné chytře přemýšlející byznysmen…Čím jsi se vlastně živil a živíš? Kdo je Tom „Necrocock“ Kohout?

Jsem skoro všechno. Jsem tenista, sběratel, malíř, somelier, lyžař, turista, zahradník, zpěvák, sexturista…především jsem ale metrosexuál, gurmán, skladatel a milovník…Nejvíc se teď živím podzimními houbami, protože jsem také vášnivým houbařem a celkem uznávaným mykologem. Stabilní příjem mám z jisté francouzské restaurace, kterou jsem před lety založil s jedním Francouzem v Praze. Máme spolu i cateringovou společnost a vysíláme také své lidi vařit v zimě do alpských středisek. A pak je tu ještě to Studio-Y…

Temně metalové „Praktiky…“ obsahují i dva bonusy: „Prázdniny“ a „Oligofrenní dívka“ – tentokrát již ovšem přísaháš na temné disco, mixnuté snad s minimalismem, gothic či ambientem – sám nevím. Rozhodně jsou obě kompozice totální peckou! Natočil bys dnes tak metalový materiál jakým „Praktiky…“ jsou, nebo bys použil měkčí, ovšem hypnotičtější hudební výrazivo jako na zmíněných bonusech??

Temnej metal už bych dnes asi nepoužil. Myslím, že jsou silnější prostředky. Asi tě potěším, protože… Skutečně teď v tvorbě na této mrtvolné hudbě pokračuji. Mam už 2 další skladby “Princezna“ a „Výlet“ a hudebně jsou v podobném duchu, jako ony bonusovky. I když „Princezna“ je taková hodně pohádková a je o takové blonďaté princezničce. Je plná krásných chorálů a je nádherně usoužená. Neštastné víkendy u dědy u chaty, v ložnici teď leží schovaná. Zastlaná v peřinách…zpívá se v ní. „Výlet“ je zase takovej námořnickej s atmosférou řekněme francouzského přístavu. Harmonika dominuje. Plouživý noční saxofonový sólo.. Než těla najdou, budu už v Sévilé, kdes byla se mnou zosnovat plán. Škrtidla mám i nože mé milé…do toho vražedné výkřiky a kvílení sanitek, chvátajících do přístavu... Obě dvě pomalé slaďounké, ale jde z nich hrůza. Na obě dvě už mám rozdělané klipy, ale ještě nemohu najít tu úplně pravou princezničku….

Jak snadné/obtížné je pro obyčejného smrtelníka dostat se do Hlavova ústavu v Studničkově ulici (o kterém se zpívá v jednom z bonusů)? Tedy - ještě za života…

Docela hodně obtížné. Jak možná víš, kdysi jsem tam chvilku dělal, ale to mi dnes nebylo k ničemu platné. Takže pokud tam nejdeš na exkurzi jako student, nebo pokud tě nezavolají, aby ses tam dostavil k identifikaci mrtvoly, tak jsou šance mizivé. Legálně jsem se tam nemohl dostat, tak jsem sáhl k převleku doktora z histologie. Bílej plášt, šedivá paruka, brýle…Nesl jsem „jakoby“ nějaký pitevní materiál přednostovi ke konzultaci. Na chodbě jsem pak vytáhl kameru a vše si v klidu filmoval.

V „Oligofrenní dívce“ se zpívá o nevlastním strýci, který měl noční vidění a gumový plášť… Vzpomenu si na „Studio Y“ a nedá mi nezeptat se: nejsi jím právě ty?

Ha. Věděl jsem, že na to kápneš. Ano, jsem to vážně já…To já ji zabil. I když toho strýce ve videu hraje můj soused - je to včelař, sukničkář a bejvalej lampasák.

Oba bonusy jsou tematicky ukázkovým oslím můstkem mezi tvorbou projektu NECROCOCK a KAVIAR KAVALIER. Tvoje gummi-hrátky jsou známé, ale co nějaké nekro-hrátky v gumě…?

Proboha….Co na to říct? No co ti mám na tohleto říct? Hm…

Nesmím opomenout video-přílohu. Tedy 3 klipy. Kdo je točil?

No přece já. Od začátku až do konce. Dneska už to není problém. Stačí ti digitální kamera a patřičný software. Je to maximální zábava.

Jak se povedlo natáčet na patologii??

To bylo pochopitelně nejhorší. Nebudu to tu radši moc rozpitvávat. Řeknu jen, že mne tam nakonec načapal jeden pitevní laborant, honil mne a řval, že mne vykostí. Bylo to hrozný hovado. Myslel to vážně. Nakonec jsem se díky své výmluvnosti, prosbám na kolenou a slzám zachránil.

V klipech se objevuje jistá žena a jistý starší muž: jak jsi je přemluvil k účinkování v takto dekadentních snímcích?

Jsou to lidé, co mi jsou zavázáni a slíbili mi svou loajalitu do konce života. Jsou oba dva docela divní. Udělají, co jim řeknu. Mám je docela v hrsti.

Celé album je zasvěceno a věnováno tvojí zesnulé bílé perské kočce Lilly, jejíž vycpanina je taktéž k vidění v klipech. Jak sám píšeš, byli jste vždy víc než jen přátelé…pověz něco víc. Jistě si to zaslouží.

Lilly. Byla to obrovská dáma. I když pouštěla strašný množství svejch bílejch chlupů, byla vždy v naší rodině velmi dominantní. Byla aristokratická a dost rozuměla i hudbě. Milovala perskou a indickou hudbu. Zbožňovala třeba i Dead Can Dance. Vždy se třela o reprobedny a prožívala extatickou rozkoš. Nebo když slyšela sitár, tak málem zešílela. Několikrát se zase naopak pokusila v noci udusit ve spánku svým tělem pár lidí, které jsem nesnášel. Jak říkám. Byla to pravá, aristokratická a přerozkošná dáma Lilly. Její trochu nepovedená preparace teď dlí se mnou v ložnici, ale její orgány nalezly klid v mé krásné zahradě poblíž rosaria.

Odkud pochází ta magická kamenná tvář, která je k vidění na zadní straně bookletu?

Je to plastika, vystupující z čelní fasády Hlavova ústavu. Je to takový smutný anděl smrti….

Tvůj názor na: film „Spalovač mrtvol“, snuff video, dárcovství těla po smrti k vědeckým účelům, preparace domácích mazlíčků.

„Spalovač mrtvol“ je asi můj nejlepší českej film. Zbožňuju Kopfrkingla, Lakmé, paní Liškovou, morfinistu Fenka, nakonec i toho žida Bettelheima a hlavně Miliho.Dárcovství těla. No… Pokud pozůstalí zrovna nelpí na nedotknutelnosti celé oné mrtvé bytosti, třeba z nějakých rituálních důvodů, myslím, že je určitě fajn, když orgán zemřelého může zachránit někoho jiného, nebo posloužit k výzkumu různých chorob. Znal jsem jednu světskou rodinu kolotočářů, co prodali svá těla zaživa nějakému ústavu. Byli tak zdeformovaní… Vím, že dovedli jíst nohama a podobné kousky. Bože, byli tak legrační. Moc by mne zajímalo, jestli jsou někde naložení…Ukázal bych je své ženě a možná i sousedovi. Použil bych je asi do klipu…To by jste něco viděli…

Díky za odpovědi. Snad jen závěrem tradičně prozraď co nového, co bys v tomto čase popřál posluchačům, co se děje v táboře KK a podobně…díky!!

Co nového… Jak už jsem nastínil, dělám na dalších „mrtvolnejch písničkách“, které všechny určitě udělám i ve formě pohyblivejch obrázků. Tu radost si nenechám ujít. Jinak teď dokončuji projekt „Night Vision“, což je taková uklidňující noční hudba určená k cestování a hned jak to dokončím, pustíme se s Marcelem do nové desky Kaviar Kavalier, která už je taky z části rozdělaná. Všem přeji hezké a poklidné vánoce a zároveň všechny varuji, aby se v těchto dnech ,kdy se krátí den a je brzy tma, nezdržovali na opuštěných místech vzdálených od civilizace (parky, lesy, periferie, opuštěné oblasti okolo rybníků, vodních toků …), aby se nestali obětmi nějakého násilného smilstva a neskončili na stolech soudní patologie, jako dívky z mých příběhů…


zpět
Rozhovor přečten: 7362x         Autor: Krusty