Whiplash ... Rozhovory ... Rozhovory
Nejnovější

Recenze:
ASMODEUS
MALIGNANT TUMOUR
MORTIFILIA
TERROR
NASTY RATZ

Recenze - live:

CANNIBAL CORPSE
HARLEJ
BASINFIREFEST 2014
HARLEJ

Rozhovory:
IMODIUM
NASTY RATZ
ABRAXAS
TONDA RAUER
D.O.P.

Články:
FESTIVALY A ROZHOVORY
BRUTAL ASSAULT TOUR 2012
ČERNÁ DÍRA XXXII.
ČERNÁ DÍRA XXXI.
VZPOMíNKY NA VADER

Nejčtenější

Recenze:
MASTURBACE
24.10.2006 | 16415 x
CALES
22.10.2006 | 13895 x
HARLEJ
05.10.2006 | 13418 x
HARLEJ
29.10.2006 | 13324 x
FORGOTTEN SILENCE
22.08.2006 | 13309 x

Recenze - live:
NOC PLNÁ HVĚZD
03.08.2006 | 34318 x
ARAKAIN, PANDEMIA
25.12.2006 | 14350 x
KORPIKLAANI a další
08.11.2006 | 14198 x
BRAINWASHING FEST
04.05.2006 | 14186 x
SSOGE, ENDLESS
24.01.2007 | 13893 x

Rozhovory:
MILOŠ "DODO" DOLEŽAL
06.11.2006 | 17469 x
HARLEJ
31.10.2006 | 17431 x

Články:
MASTERS OF ROCK 2007
13.01.2007 | 15711 x
ČERNÁ DÍRA XXIX.
18.12.2007 | 14652 x

 Whiplash
Počet recenzí: 1705
Počet recenzí-live: 235
Počet rozhovorů: 230
Počet článků: 98
Počet skupin: 1071
Počet odkazů: 92
ANIMÉ
Nebe možná není…ale nevzdávejte to!



     Věkově mladá parta z Brna ANIMÉ vydala v letošním roce u Redblacku svou druhou fošnu pojmenovanou „Cuts“. Podařilo se instrumentálně nesmírně zdatným mládencům překonat kvality debutu „Sky Above The Wires“? Za tímto investigativním účelem jsem si na pokec pozval frontmana ANIMÉ – kytaristu a zpěváka Jirku Kučerovského.

Vaše druhá oficiální placka „Cuts“ je sice už nějaký ten pátek venku, ale pojďme si o ní popovídat, protože rozhodně stojí za to o podobných albech mluvit. Za jak dlouho po vydání „Sky Above The Wires“ jste začali na „Cuts“ pracovat?

Na skladbách pracujeme průběžně. Nové věci vznikají pořád, bez ohledu na to, jestli se má natáčet deska nebo ne. Dvě věci z „Cuts“ byly hotové už když jsme natáčeli první album. Jenom jsme je tam nedali. Na druhou desku jsme pak vybírali skladby s ohledem na to, aby držely pohromadě a aby nahrávka měla jednotnější atmosféru.

Jak moc problematické bylo během práce na novém albu měnit bubeníka? Proč ke změnám vlastně došlo?

To souvisí s první otázkou. Nebyla to výměna člena během práce na novém albu, ale prostě výměna a změna v životě kapely. Naštěstí to dopadlo dobře. Než jsme šli do studia, Lukáš už měl repertoár dobře zažitý.

Takže, jak s oblibou říkají všechny kapely, současná sestava je ta nejlepší, jste kamarádi i mimo kapelu a atmoška v bandu je extrasuper??

Ale jo, je to v pohodě. Jediný problém teď je, že já jsem v Brně, T.S. studuje v Praze a Lukáš tam jde studovat taky. Takže musíme dobře pracovat se svými diáři, pokud chceme zkoušet. Ale kamarádi mimo kapelu určitě jsme, to pořád zůstalo.

Jakou roli u ANIMÉ hrají živá vystoupení? A užíváte si více koncerty nebo práci ve studiu??

Pro mě osobně jsou koncerty čím dál důležitější. V době, kdy si každý desku přepálí, mě nějak zvlášť nezajímá spoléhat se na prodej desek. Samozřejmě chceme nové věci zase vydat, ale koncerty jsou to, na čem se dá stavět. Aspoň teď to tak vnímám. A hraní na živo nás teď hodně baví. Poslední dobou mám pocit, že hrajeme jako o život, ať je to kdekoliv. Nevím, proč je tomu tak teď a proč jsem dřív ten pocit tak moc neměl. Asi vývoj. Práce ve studiu je samozřejmě vždycky příjemně strávený čas – zavřít se, s nikým se nebavit a natáčet si svou hudbu. Jenom by to chtělo mít neomezené finanční prostředky, zkoušet různé věci, experimentovat s aranžemi, dát si pěkně na čas, dolaďovat to … - a v takové pozici nejsme. U koncertů je to jiné – koncert je koncert a hotovo. Baví mě ta interakce s lidmi, to, že se koncert děje v reálném čase a ty se snažíš, aby se v tom čase odehrálo něco důležitého.

Novinku jste natáčeli opět se Staňou Valáškem, ovšem ve studiu Šopa (debut byl páchán v Shaark studiu). Touha po změně?? Lepší vybavení??

Mělo to několik konkrétních důvodů a nerad bych se v tom vrtal. Každopádně Staňa s Vlastou v Šopě byli výborní. Staňova pomoc při natáčení zpěvů byla pro mě dost důležitá.

Vím o tom, že jsi se ve studiu vyřádil – myslím tím například pozpátku natáčená kytarová sóla v „Almost Right“… je na albu skryta ještě nějaká podobná lahůdka…?

Ani ne, nějaká ta haluzová intra a outra. My jsme nechtěli být moc velcí hračičkové.

Počítám, že ty sám se cítíš asi více zpívajícím kytaristou, než kytarujícím zpěvákem…

Mě už je to dneska asi jedno, já o sobě nechci nějak přemýšlet, jestli jsem to nebo ono. Každopádně kytaru jsem nějakým způsobem studoval a zpívat jsem začal, protože jsem věděl, že to za mě nikdo neudělá. Se zpěvem bych se ale dokázal rozloučit, s kytarou ne. Takže to je vlastně asi odpověď na tvou otázku.

Oproti „Sky Above The Wires“ mám pocit, že jsi se zpěvově trošku zklidnil a ukáznil, neženeš se do sebevražedných poloh a zpíváš tolik tónů, kolik píseň vyžaduje… Zapracoval jsi na zpěvu a jeho aranžích nebo je to jenom můj pocit??

No jo, zapracoval, dřív jsem napsal písničku a vůbec nepřemýšlel o tom, jestli to budu schopen zazpívat. A většinou jsem taky nebyl. Chodil jsem před „Cuts“ nějakou dobu na hodiny zpěvu, abych se naučil aspoň trochu správně dýchat a tak. Taky jsem ten svůj zpěv chtěl oprostit od takových těch naposlouchaných manýr, což se ještě docela nepovedlo. Ale myslím, že se to ještě pořád lepší. Hlavně jsem o zpěvu začal jinak přemýšlet. Jít po textu, být přirozený a podobně.

Když už jsme u zpěvu, proberme alespoň v krátkosti texty – pán je trošku pesimista, že? Ovšem já souhlasím...

No to já vím – STAY DARK! Ono to zase souvisí s tou snahou o jednotnější atmosféru. Prostě se sešly věci s podobnou náladou, a ta se odráží i v textech. Je pravda, že snaha o upřímnost se v době psaní textů na „Cuts“ u mě pojila s babráním se ve vlastním nitru, litováním se a fňukáním nad bolístkama. Ale už je mi lépe.

Podle mého názoru, i hudba trošku zpesimističtěla. Tatam je rozjuchanost „Sky Above The Wires“, uzavřeli jste se sami do sebe a svět už není tak „no problem“.

Tomuhle vysvětlení se nebráním. Hlavně jsme získali určité zkušenosti a nehrajeme tak zběsile a zbytečně moc, ovlivnily nás nové nahrávky, které v době „Sky…“ ještě nebyly nebo jsme je neznali. Je to přirozený vývoj, nehledal bych v tom nic hlubokého.

Jak se vlastně žije v dnešní době profesionálnímu muzikantovi, kterým jsi? Užíváš si živení se tím, co tě baví…nebo je to spíše dvousečná zbraň: MUSÍŠ dělat to, co tě i baví….?

Někdy jsem za to vděčný, někdy mě to štve. Někdy poznáš zajímavé lidi a místa, někdy je to pruda. Hlavně jsem muzikant na volné noze, a to už moc nezvládám. Pořád bydlím v Brně a té práce moc není. Aspoň pro mě. A když nemáš žaludek na to, hrát úplně každou blbost a občas řekneš něčemu ne, tak si tím taky nepolepšíš.

Nedá mi neupozornit na jednoduchý, ale výsostně dobrý obal. Totální beznaděj, anonymita města, marnost, parodie…skoro se chce říct „prach jsi a v prach se obrátíš“…

A já ti k tomu nebudu nic říkat. Takové pěkné vlastní asociace by bylo škoda narušovat nějakou mou interpretací. Každopádně obal se nám taky líbí a jsme rádi, že sklízí dobré ohlasy.

Kam se poděla vaše komiksová bublina/logo??

Už nás nebavila. Pohnuli jsme se dál a ona zůstala za námi. Tak jsme ji tam nechali.

Dá se tvrdit, že právě ty jsi výhradním autorem hudby a textů – tedy celkové tváře ANIMÉ?

Textů ano. Hudba je postupně víc a víc kolektivním dílem, z čehož máme všichni radost, protože pak každý hraje tak, jak je to pro něj přirozené a je to slyšet. Je to organičtější a ta hudba jakoby si sama říkala, kam se chce ubírat.

ANIMÉ rozhodně není jediným tělesem/interpretem, ve kterém jsi zanechal svoji muzikantskou stopu. Na tvoje jméno může pozorný posluchač narazit na slušné řádce demáčů, CD…atd. Kde všude jsi se mihnul…..? co vím, tak MORPORK, RE, FORGOTTEN SILENCE, INSANIA, CHATEAU…a jak to bylo s tou Dádou?

Konec otázky no comment. Jen počkej, založím časopis a pak udělám rozhovor já s tebou. Insania ne, jenom jsem s nimi hrál dvě písničky na jednom jejich koncertě. A pak vlastně ještě na jednom. Jinak nejúplnější výčet kapel, ve kterých jsem se mihnul se dá najít, jak jsem zjistil, na stránkách Forgotten Silence, ty kulišáku (ne, ne….Jiřík je mnohem plodnější než se zdá…ale tak to má být-pozn.red).

Už delší dobu se v undergroundu mluví o tvých projektech: doomových ENIGMATIC SYMBOLISM a deathrashových BRUTALITY OF AGGRESSION (nebo AGGRESSION OF BRUTALITY???)…

Zapomněl jsi na Grave Terror, kde vystupuji s corpsepaintem pod pseudonymem Master of Horror.

Během posledních let jsi razantně třikrát změnil image – co chystáš??

Jo, někdo si holt může dovolit změnit image, plešoune. Hehe, pardon. Hele, ty otázky se začínají ubírat směrem, který lidem asi mnoho neřekne (to není pravda, lidi právě TOHLE zajímá-pozn.red).

Spoustu muzikantů bude zajímat na co a přes co vytváříš zvuky??

Zkusím to ve stručnosti vyjmenovat. Kytary – Ibanez performer, model, co vychází z Les Paula, Fender Telecaster thinline ´72, ručně vyráběný dvoukanálový celolampový 100w zesilovač, bedna 4x12 Celestion vintage reproduktory, krabičky Ibanez TS9 tubescreamer, George Dennis wah, Boss CH – 1 chorus, Ibanez DE7 delay, Electro – Harmonix Small Stone phaser, to je asi zhruba vše.

Jaký je tvůj názor na: DARK GAMBALLE-bonboniera, PORCUPINE TREE-deadwing, MANOWAR jako takoví, KING DIAMOND jako takový, PLACEBO jako takové, RADIOHEAD-kid A

Jo, dobrý, dobrý (uff, Jirka je Mistr stručnosti –pozn.red).

Platí pořád motto vaší debutní desky, že „nad těmi dráty je nebe, nevzdávejte to“….? Díky za rozhovor

Možná tam žádné nebe není, ale stejně to nevzdávejte. Co taky jiného chcete dělat? Zdarec!

Odkaz: http://www.animemusic.cz


zpět
Rozhovor přečten: 6177x         Autor: Krusty